Co dělat, když nesnášíte neděli

Není neobvyklé, že nedělní večer může být nejsmutnějším časem v týdnu. Často se mohou objevovat pocity strachu a úzkosti, protože se nezadržitelně blíží pondělí. Zde je návod, jak bojovat proti nedělnímu stresu bez ohledu na to, jaký vás čeká pracovní týden. 

Pokud se cítíte nervózní

Máte v příštím týdnu prezentaci, rozhovor nebo důležitou zkoušku? Je přirozené, že máte strach, ale pochopitelně nechcete, aby vás zničil stres. Chcete-li bojovat proti tomuto pocitu, zkuste ve svém budoucím týdnu hledat pozitivní okamžiky. Naplánujte si něco, na co se budete těšit, co vám udělá radost. Také pomáhá si popovídat s někým z vaši rodiny nebo s přáteli, oni vaši nervozitu nevnímají jako vy a mohou vám tak pomoci změnit váš pohled z jiného, lepšího úhlu. 

Pokud se bojíte

Negativní myšlenku je potřeba nahradit něčím pozitivním. Dokonce sledování hloupého pětiminutového videa na YouTube nebo zábavního sitcomu vám aktivuje parasympatickým nervový systém, který obnovuje vaše tělo a zaměřuje váš mozek z negativní myšlenky na pozitivní. Pokud máte strach, zkuste pohyb. Dělat něco aktivního, jako je třeba procházka nebo sport, posílí vaše hladiny endorfinu a přinejmenším se budete cítit na sebe pyšně, že cvičíte a děláte něco pro své zdraví.

Pokud máte pocit úzkosti

Jedna taktika, která vám pomůže se zbavit úzkosti, je krok zpět a oslavovat. Chvilku přemýšlejte o všech úspěších, které jste měli za poslední týden a zkuste je oslavit. Dopřejte si trochu času a nastavte si kladné cíle pro další týden, abyste mohli postupovat k většímu úspěchu a spokojenosti. 

Pokud nemáte motivaci

Některé vaše negativní pocity během nědělního večera mohou mít příčinu v tom, že nevěříte v to, co děláte. Můžete být nespokojeni se svou pracovní činností a cítit tak nedostatek motivace k plnění svých povinností. Pokud vás vaše práce dlouhodobě nenaplňuje, možná je čas se podívat na způsoby, jak byste mohli získat zpět svou motivaci. Podívejte se na možnosti v dobrovolnictví, pomoc někomu jinému může být skvělým způsobem, jak změnit svou perspektivu a znovu zapálit v sobe oheň zájmu. Nebo zvažte další vzdělávání, učení se něčemu novému, ať už jde o další vzdělávání související s vaší profesí nebo koníčky, je skvělý způsob, jak znovu aktivně zapojit mozek. Pokud opravdu potřebujete začít hledat novou práci, věnujte nedělní večer nějaký čas zkoumání možností dalšího tahu, jak najít lepší zaměstnání. Tímto způsobem se pravděpodobně nebudete těšit zítra do kanceláře, ale budete dělat krok správným směrem pro vaši lepší budoucnost. 

Pokud máte pocit monotónního života

Neděle je signálem, že víkend skončil a vás čeká další rutinní týden. Zkuste si neděli zvolit jako dnem pro sebe. Neděle by měla být rituálem odpočinku, jógy či čtení dobré knihy. Existuje mnoho aktivit, které vás naplní energií a vylepší vaší psychiku. Pokud každou neděli nebudete trávit rutinními záležitostmi, může se následující týden stát daleko snesitelnějším. 

Pokud se cítíte osaměle

Většina lidí, kteří žijí v páru, některé aktivity o víkendu plní společně. Pro svobodné lidi jsou víkendy ideální pro vlastní koníčky. Nesmí však zapomínat, že sociální kontakt s okolím je také důležitý. Zkuste si tedy naplánovat něco, na co se můžete těšit v pondělí č v úterý. Oběd s kamarádkou, oblíbenou sportovní aktivitu, víno s kamarádem, kterého jste dlouho neviděli. Namísto strachu z pondělního rána se vaše energie posune k předjímání vašich zábavních plánů.